Regulamin sklepu internetowego
www.magdalenadaszkiewicz.pl
- Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa rodzaje i zakres oraz warunki wykonywania przez Usługodawcę usług świadczonych drogą elektroniczną zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) oraz przesyłania informacji handlowych, a także określa zasady korzystania ze Sklepu, składania zamówień na produkty, uiszczania przez Klienta ceny sprzedaży produktów, dostarczania Klientowi produktów, uprawnień Klienta do odstąpienia od umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji, a także sposób dokonywania zwrotów produktów.
- Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie na stronie internetowej www.magdalenadaszkiewicz.pl w zakładce Regulamin, w formie umożliwiającej jego pozyskanie oraz odtwarzanie przez każdą osobę zainteresowaną.
- Wyrażenie zgody na przestrzeganie regulaminu przy uruchamianiu usługi przy użyciu strony www jest równoznaczne z akceptacją warunków regulaminu bez konieczności zawierania odrębnej umowy.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga rejestracji. Dokonanie zakupu produktów znajdujących się w asortymencie Sklepu może odbywać się wyłącznie poprzez zarejestrowanie i posiadanie konta przez użytkownika.
- Procedury, obowiązki i uprawnienia wynikające z aktu o usługach cyfrowych (DSA) zostały opisane w ust. 17 niniejszego regulaminu i stanowią jego integralną część.
- Definicje
Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Konsument jest obowiązany zapłacić Usługodawcy za treść cyfrową, usługę cyfrową;
DSA – (Akt o usługach cyfrowych) – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE;
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, wyposażona w zdolność prawną, korzystająca ze Sklepu znajdującego się na stronie www……………, w szczególności dokonująca zakupów;
Konsument – Klient będący osobą fizyczną, korzystający ze Sklepu, w szczególności dokonujący zakupów, w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 kodeksu cywilnego);
Koszyk – funkcjonalność Sklepu umożliwiająca wyświetlanie wybranych przez Klienta produktów obejmowanych zamówieniem, przeznaczonych do zakupu, a także wprowadzanie i modyfikację danych zamówienia: liczby produktów, sposobu i adresu dostawy, danych do faktury, faktury elektronicznej, formy płatności;
Licencja – licencja niewyłączna, nieodpłatna udzielona Użytkownikowi na korzystanie z Towarów;
Materiały – wszelkie teksty, fotografie, elementy graficzne, materiały audiowizualne zamieszczone w Serwisie stanowiące utwory w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych;
Media społecznościowe – platformy społecznościowe, w ramach których tworzone są przez Administratora dodatkowe kanały komunikacji z Użytkownikiem lub Odbiorcą dostarczanych przez niego informacji czy treści. Treści mogą być dostarczane zarówno w ramach dokonywania zamówienia, jak również w ramach publikowania treści publicznie dostępnych dla dużego grona odbiorców, ale także w ramach pozostałych form kontaktu z Odbiorcą treści, w tym kontaktu, który związany jest ofertami handlowymi, co w szczególności może dotyczyć: profili na platformach społecznościowych, kont publicznych, grup społecznościowych prywatnych lub publicznych, kanałów komunikacji, które znajdują się wewnątrz tych platform społecznościowych itp.;
Moderowanie treści – oznacza działania, bez względu na to czy są one zautomatyzowane, podejmowane przez dostawców usług pośrednich, których celem jest, w szczególności, wykrywanie, identyfikowanie i zwalczanie nielegalnych treści lub informacji niezgodnych z warunkami korzystania z ich usług, przekazywanych przez odbiorców usługi, w tym wdrażane środki, które wpływają na dostępność, widoczność i osiągalność takich nielegalnych treści lub informacji, takie jak depozycjonowanie takich treści lub informacji, demonetyzacja, uniemożliwienie dostępu do nich lub ich usunięcie, lub które wpływają na możliwość przekazywania takich informacji przez odbiorców usługi, takie jak zamknięcie lub zawieszenie konta odbiorcy;
Nielegalne treści- oznaczają informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa;
Odbiorca usługi – oznacza osobę fizyczną lub prawną, która korzysta z usługi pośredniej, w szczególności w celu poszukiwania informacji lub jej udostępnienia;
Opinie – oznaczają zamieszczone w Serwisie przez Klienta oceny, recenzje, komentarze, poglądy lub jakiekolwiek informacje zawierające opinię Klienta, która jest subiektywna, o produktach i usługach oferowanych i publikowanych w Serwisie; Opinie mogą odnosić się w szczególności do właściwości produktów, ich zastosowania itp.;
Platforma internetowa – oznacza usługę hostingu, za pośrednictwem której odbywa się korzystanie z zakupionych produktów online (szkoleń), która przechowuje i rozpowszechnia publicznie informacje, chyba że takie działanie jest nieznaczną lub wyłącznie poboczną cechą innej usługi lub nieznaczną funkcją głównej usługi, i ze względów obiektywnych i technicznych nie można z niej skorzystać bez takiej innej usługi, a włączenie takiej cechy lub funkcji w taką inną usługę nie jest sposobem na obejście stosowania DSA;
Podmiot realizujący płatność – podmiot pośredniczący przy realizacji płatności za pomocą przelewu bankowego, płatności kartą płatniczą lub za pomocą innych dostępnych form płatności;
Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
Przedsiębiorca indywidualny – oznacza osobę fizyczną zawierającą umowę związaną bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, jeśli z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
Publiczne rozpowszechnianie – oznacza udostępnianie informacji na żądanie odbiorcy usługi, który przekazał informacje, potencjalnie nieograniczonej liczbie osób trzecich;
Regulamin – regulamin strony www, który określa także warunki korzystania z usług świadczonych przez Usługodawcę, w tym Usługi pośredniej, a także reguluje stosunki pomiędzy Usługodawcą, jako dostawcą Usługi pośredniej a Odbiorcą usług;
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, ochrony danych osobowych Klienta oraz plików cookie znajdują się na stronie internetowej w zakładce „Polityka prywatności” oraz „Polityka cookies”;
Serwis – oznacza zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego (Internet), w tym obejmuje także Stronę lub jej część, Sklep lub jego część, oraz aplikacje w tym aplikacje mobilne i inne usługi Sprzedawcy, Media społecznościowe i kanały Sprzedawcy funkcjonujące w ramach tychże Mediów;
Towar – przedmiot i/lub usługa znajdujący się w asortymencie Sklepu, który może być objęty zamówieniem Klienta;
Towar z elementami cyfrowymi – towar zawierający treść cyfrową lub usługę cyfrową lub z nimi połączony w taki sposób, że brak treści cyfrowej lub usługi cyfrowej uniemożliwiłby jego prawidłowe funkcjonowanie;
Treść cyfrowa – oznacza dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej, szkolenie w formie video – po zakupie gotowe do odtworzenia;
Treści – wszelkie informacje przekazywane przez Użytkownika w dowolnej formie w ramach Sklepu, Serwisu czy też Mediów społecznościowych albo innych platform i stron należących lub moderowanych przez Administratora, w szczególności w ramach Strony lub Sklepu albo udostępnionych Użytkownikowi funkcjonalności tych stron;
Trwały nośnik – oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi, Sprzedawcy lub Usługodawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci;
Umowa o świadczenie usług – oznacza każdą umowę inną niż umowa sprzedaży Towarów, na mocy której Usługodawca świadczy lub zobowiązuje się do świadczenia usługi, w tym Usługi cyfrowej i Usług pośrednich na rzecz danego Klienta;
Umowa zawarta na odległość – oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość w ramach Sklepu lub Serwisu między Klientem a Usługodawcą na zasadach określonych w Regulaminie;
Usługodawca – DE LUXO SERVICE SP. Z O.O. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Sokolnicza 7-17/19, 53 – 676 Wrocław, NIP: 8971875248, REGON: 38534574600000, KRS: 0000822354.
Usługa pośrednia – oznacza jedną z następujących usług społeczeństwa informacyjnego:
(i) usługę „zwykłego przekazu” polegającą na transmisji w sieci telekomunikacyjnej informacji przekazanych przez odbiorcę usługi lub na zapewnianiu dostępu do sieci telekomunikacyjnej;
(ii) usługę „cachingu” polegającą na transmisji w sieci telekomunikacyjnej informacji przekazanych przez odbiorcę usługi, obejmującą automatyczne, pośrednie i krótkotrwałe przechowywanie tej informacji, dokonywane wyłącznie w celu usprawnienia późniejszej transmisji informacji na żądanie innych odbiorców;
(iii) usługę „hostingu”- polegającą na przechowywaniu informacji przekazanych przez odbiorcę usługi oraz na jego żądanie.
Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, wyposażona w zdolność prawną, która posiada zarejestrowane konto na wyżej wskazanej stronie internetowej. Użytkownikiem może być osoba małoletnia, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych;
Usługi bezpłatne – usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika/Klienta, na podstawie Umowy zawartej pomiędzy stronami za pośrednictwem Serwisu np. formularz kontaktowy;
Usługa cyfrowa – usługa pozwalająca Konsumentowi na wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej;
Usługi płatne – usługi świadczone przez Operatora na rzecz Użytkownika, na podstawie Umowy zawartej pomiędzy stronami za pośrednictwem Serwisu, za które Klient/Użytkownik zobowiązany jest do uiszczenia stosownej opłaty zgodnie z cenami podanymi na ww. stronie Serwisu;
Wpis – wszelkie treści zamieszczane na stronie Serwisu przez Użytkownika.
- Właściciel sklepu w ramach strony internetowej
Właścicielem sklepu internetowego oraz platformy umożliwiającej korzystanie z produktów cyfrowych jest: DE LUXO SERVICE SP. Z O.O. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Sokolnicza 7-17/19, 53 – 676 Wrocław, NIP: 8971875248, REGON: 38534574600000, KRS: 0000822354, nr tel. 512562489, adres e-mail: klinikaestetica@gmail.com
- Prawa i obowiązki Stron
- Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia Usług drogą elektroniczną, a w razie dokonania przez Użytkownika wyboru szkolenia w formie stacjonarnej świadczenia Usługi szkoleniowej w czasie rzeczywistym w terminie i miejscu określonym w ofercie Sklepu internetowego.
- Użytkownik może korzystać z Serwisu zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa i na zasadach określonych w Regulaminie.
- Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Sklepu Internetowego, Strony Internetowej Sklepu lub usług nieodpłatnych świadczonych przez Usługodawcę w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
- Użytkownik zobowiązuje się do uiszczenia należności za Usługi odpłatne w terminie i w sposób określony w Serwisie i Regulaminie dla danego typu Usługi.
- W przypadku, gdy Usługodawca w celu świadczenia Usługi wymaga podania przez Użytkownika adresu e-mail, Użytkownik zobowiązany jest podać adres e-mail, który jest przez niego używany. W przypadku zmiany adresu, każdorazowo Użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia Usługodawcy o dokonaniu takiej zmiany poprzez wysłanie stosownej wiadomości na adres e-mail Usługodawcy podany w niniejszym Regulaminie. W przypadku gdy Usługodawca nie zostanie poinformowany o zmianie adresu e-mail Użytkownika, uważa się, że wszelkie oświadczenia i informacje wysłane przez Usługodawcę do Użytkownika na adres e-mail podany przez Użytkownika w formularzu zostały prawidłowo doręczone, z zastrzeżeniem unormowań dotyczących Konsumentów.
- Rejestracja i logowanie
- W celu prawidłowej realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną oraz realizacji zamówień Klient/Użytkownik powinien podać dane niezbędne do zrealizowania Usługi.
- Przed włożeniem wybranego produktu do Koszyka należy dokonać rejestracji Konta. Przy rejestracji wymagane jest podanie imienia i nazwiska, aktualnego adresu e-mail, utworzenie loginu oraz hasła, podanie numeru NIP w przypadku dokonania zakupu jako Przedsiębiorca, podanie adresu do korespondencji. W celu zarejestrowania konta – po podaniu danych – Klient/Użytkownik może zostać poproszony o wejście w link przesłany na podany adres e-mail. Po wejściu w link konto zostaje aktywowane. Po zarejestrowaniu konta Klient/Użytkownik może włożyć do Koszyka wybrany produkt. Następnie zostanie wygenerowany link do płatności. Po dokonaniu płatności wybrany produkt na koncie Użytkownika/Klienta jest aktywny do odtworzenia.
- W przypadku dokonania zakupu szkolenia w formie tradycyjnej, szkolenie odbywa się w terminie i pod adresem wskazanym w informacji o produkcie.
- Jeśli Użytkownik/Klient dokonał zakupu produktu w postaci ebooka, ebook zostaje udostępniony po dokonaniu płatności zgodnie z ust. 2.
- Utworzenie konta i korzystanie z funkcjonalności strony są bezpłatne. Korzystanie ze strony poprzedzone jest zapoznaniem się z regulaminem, co w procesie rejestracji Użytkownik/Klient potwierdza, zaznaczając okienko „Oświadczam, że zapoznałem się z regulaminem i zgadzam się z jego postanowieniami”.
- Logowanie do konta odbywa się przy użyciu adresu e-mail oraz hasła podanego podczas rejestracji, o którym mowa w ust. 2.
- Klient/Użytkownik proszony jest o zachowanie w tajemnicy loginu (adresu e-mail) i hasła do swojego konta oraz podanych danych adresowych umożliwiających dostawę zamówienia do Użytkownika/Klienta.
- Wymagania techniczne
- W celu prawidłowego korzystania z Serwisu za pośrednictwem strony www oraz Platformy po dokonaniu Zakupu wymagane są:
- Minimalna rozdzielczość dla aplikacji: …………, zalecana rozdzielczość ………… lub wyższa,
- Poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa – uaktualnione wersje przeglądarek oraz włączona obsługa JavaScript i plików cookie.
- Stabilne połączenie sieciowe,
- Program do odczytu plików pdf.
- Posiadanie poczty elektronicznej – adresu e-mail,
- Rachunek bankowy obsługujący płatności online.
- Świadczenie usług odbywa się z wykorzystaniem protokołu HTTPS. Wyłączenie obsługi Cookies zazwyczaj nie blokuje możliwości korzystania z Usług, ale może w szczególnych przypadkach powodować utrudnienia w połączeniu z Serwisem. W takim przypadku Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z braku aktywnej obsług Cookies przez Użytkownika.
- Pozostałe wspierane przeglądarki internetowe to:
a) Google Chrome w wersji 89.0.x bądź nowszej;
b) Mozilla Firefox w wersji 87.0 bądź nowszej;
c) Microsoft Edge w wersji 89.0.x bądź nowszej;
d) Safari w wersji 14.0.3 bądź nowszej;
e) Opera w wersji 75.0.x bądź nowszej.
- Warunki realizacji zamówienia w Sklepie
- Informacje o Towarach dostępnych w asortymencie Serwisu w zakładce „………” , stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
- Przedmiotem sprzedaży są Towary wolne od wad, prezentowane przez Sklep w chwili składania zamówienia przez Klienta.
- Ceny Towarów wyrażone są w złotych polskich i są cenami ostatecznymi, tj. zawierają podatki.
- Całkowity koszt zamówienia obejmujący cenę Towarów wskazany jest w koszyku przed złożeniem zamówienia przez Klienta.
- Klient może składać zamówienia na Towary przez siedem dni w tygodniu i 24 godziny na dobę.
- W celu złożenia zamówienia na produkty Użytkownik/Klient powinien:
- dokonać rejestracji konta;
- wybrać Towar będący przedmiotem zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”;
- potwierdzić zamówienie przyciskiem: „Zamawiam i płacę”;
- dokonać płatności poprzez wygenerowany link;
- płatność odbywa się za pośrednictwem jednej z dostępnych form płatności;
- wpisać dane do faktury, jeżeli Klientowi ma zostać wystawiona i wysłana faktura; Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej; faktury wysyłane będą na adres e-mail wskazany na koncie Klienta.
- Złożenie zamówienia przez Klienta oznacza złożenie Usługodawcy oferty zawarcia umowy sprzedaży zamówionego produktu w rozumieniu art. 66 kodeksu cywilnego.
- Po złożeniu zamówienia oraz dokonaniu płatności Towary cyfrowe zostaną wysłane lub udostępnione natychmiast. Nie dotyczy to Towarów, które będą dostępne w przedsprzedaży, a data ich premiery będzie przypadać w określonym terminie. Wtedy produkt będzie dostępny w tejże dacie. Nie dotyczy to również Produktów/Usług, które będą udostępniane w konkretnym terminie narzuconym przez Usługodawcę lub ustalonym pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem/Klientem.
- W przypadku dokonania zakupu szkolenia online po opłaceniu Użytkownik/Klient otrzyma od razu dostęp do szkolenia umieszczonego na Platformie.
- Potwierdzenie przyjęcia zamówienia stanowi oświadczenie Usługodawcy o przyjęciu oferty, o której mowa powyżej.
- Umowa zawarta pomiędzy Konsumentem a Usługodawcą dotycząca zakupu produktu ma charakter terminowy i trwa przez okres realizacji zamówienia.
- Realizacja zamówienia następuje po otrzymaniu przez Usługodawcę pełnej płatności lub, w przypadku płatności realizowanej przez podmiot realizujący płatności, po potwierdzeniu przez ten podmiot poprawnego wykonania pełnej płatności.
- Klient powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej umowy sprzedaży. W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności Usługodawcy przysługuje prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży.
VIII. Umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
- Ilekroć w niniejszym rozdziale jest mowa o treści cyfrowej, należy przez to rozumieć również towar, który służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej, chyba, że umowa przewiduje dostarczenie treści cyfrowej za pomocą materialnego nośnika.
- Do umowy, na mocy której Usługodawca jest zobowiązany do dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz innych świadczeń, przepisy niniejszego rozdziału stosuje się wyłącznie w zakresie postanowień umowy dotyczących treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
- Usługodawca dostarcza Konsumentowi treść cyfrową lub usługę cyfrową niezwłocznie po zawarciu umowy, chyba że strony postanowiły inaczej.
- Treść cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do treści cyfrowej lub pobranie treści cyfrowej, zostały udostępnione Konsumentowi lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które Konsument wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy Konsument lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp.
- Usługę cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Konsument lub fizyczne lub wirtualne urządzenie, które Konsument wybrał samodzielnie w tym celu, uzyskali do niej dostęp.
- Jeżeli Usługodawca nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Konsument wzywa go do ich dostarczenia. Jeżeli Usługodawca nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Konsument może odstąpić od umowy.
- Odstąpienie od umowy o dostarczenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
- Konsument może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, jeżeli:
- z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub
- Konsument i Usługodawca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej miał istotne znaczenie dla Konsumenta, a Usługodawca nie dostarczył ich w tym terminie.
- Reklamacja treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
- Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;
- przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Usługodawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Usługodawca zaakceptował.
- Ponadto, aby treść cyfrowa lub usługa cyfrowa mogły zostać uznane za zgodne z umową, muszą:
- nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
- występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez Usługodawcę, chyba że Usługodawca wykaże, że:
i) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
ii) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
iii) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy;
- być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
- być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Konsumentowi przez Usługodawcę przed zawarciem umowy.
- Usługodawca informuje Konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz dostarcza je Konsumentowi przez czas:
- dostarczania treści cyfrowej lub usługi cyfrowej określony w umowie, na podstawie której dostarczanie następuje w sposób ciągły, lub
- zasadnie oczekiwany przez Konsumenta, uwzględniając rodzaj treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i cel, w jakim są wykorzystywane, oraz okoliczności i charakter umowy, jeżeli umowa przewiduje dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej jednorazowo lub częściami.
- Jeżeli Konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Usługodawcę zgodnie z ust. 3., Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
- poinformował Konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;
- niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Usługodawcę.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 2 lub 3, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha treści cyfrowej lub usługi cyfrowej odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 2 lub 3, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
- W przypadku gdy umowa przewiduje dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej w sposób ciągły, treść cyfrowa lub usługa cyfrowa muszą pozostawać zgodne z umową przez oznaczony w umowie czas ich dostarczania.
- Treść cyfrową lub usługę cyfrową dostarcza się w najnowszej wersji dostępnej w chwili zawarcia umowy chyba że strony postanowiły inaczej.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, istniał w chwili ich dostarczenia.
- Usługodawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową określonego powyżej jeżeli brak ten podstępnie zataił.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane.
- Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
- Postanowienia §8, §9 oraz §10 stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Sposoby płatności
- Zamówienia złożone w Sklepie mogą być opłacone wyłącznie z góry (przed udostepnieniem zamówionego produktu).
- Użytkownik może dokonać płatności za zakupione produkty poprzez następujące systemy płatności za pośrednictwem Przelewy 24, PayU oraz PayPal.
- W ramach dostępnych metod płatności są dostępne płatności:
- BLIK,
- PayPal.
XII. Dostarczenie zamówień
- Przedmiot zamówienia będący produktem cyfrowym zostanie udostępniony Użytkownikowi/Klientowi w terminie natychmiastowym – po opłaceniu zamówienia – na Platformie w ramach dokonanej rejestracji oraz posiadanego aktywnego Konta. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów technicznych należy skontaktować się z Usługodawcą poprzez adres e-mail: klinikaestetica@gmail.com lub za pośrednictwem udostępnionego Formularza kontaktowego.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie przedmiotu zamówienia w przypadku problemów z Kontem wynikających po stronie Użytkownika/Klienta.
XIII. Prawo własności i prawa autorskie
- Wszelkie Materiały umieszczone i udostępnione w Serwisie, a także dostępne Usługi/Produkty w ramach Serwisu tj. forma, sposób przedstawienia (układ) korzystają z ochrony przewidzianej w Ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o Prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz w Ustawie prawo własności przemysłowej z dnia 30 czerwca 2000 r. oraz przysługują Usługodawcy.
- Usługodawca na potrzeby korzystania przez Użytkowników z dostępnych Usług/Produktów udziela Użytkownikom nieprzenoszalnej, niewyłącznej, niezbywalnej Licencji na korzystanie z Serwisu.
- Powyższa licencja uprawnia Użytkowników do jej tymczasowego używania w ramach trwania umowy o świadczenie usług poprzez jej trwałe zwielokrotnianie w ramach posiadanego Konta w celu korzystania z niej zgodnie z jej przeznaczeniem i funkcjonalnością, która została określona w niniejszym Regulaminie.
- Użytkownikowi nie przysługuje żadne inne prawo z zakresu własności intelektualnej niż to, które wynika bezpośrednio z treści Regulaminu. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że w przypadku nie wywiązywania się z powyższego zobowiązania, będzie to skutkować możliwością naruszenia autorskich praw majątkowych Właściciela Serwisu oraz pociągnięcia Użytkownika do odpowiedzialności prawnej za takie naruszenia – zakazane jest bez uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy, używanie jakichkolwiek Produktów w szczególności na szkoleniach, konferencjach, online lub w każdej innej formie.
- Użytkownik w ramach posiadanej niewyłącznej licencji nie może udostępniać danych do logowania Konta, nagrywać czy w inny sposób utrwalać oraz rozsyłać w celu udostępnienia zakupionych Produktów, a także w inny sposób utrwalać i udostępniać czy dystrybuować w celach użyczenia, sprzedaży czy dalszej odsprzedaży.
XIV. Odpowiedzialność
- Odpowiedzialność Usługodawcy za przerwy lub utrudnienia w korzystaniu z Towaru jest wyłączona, jeżeli wystąpi:
- okoliczność niezależna od Usługodawcy (np. przypadek Siły Wyższej, działanie osoby trzeciej, działanie Kontrahenta);
- potrzeba dokonania jakiejkolwiek naprawy, modyfikacji lub konserwacji sprzętu albo oprogramowania służących do świadczenia Usługi, o ile łączna przerwa w dostępie do Usługi nie przekracza łącznie 48 godzin w miesiącu kalendarzowym,
- błąd lub opóźnienie w transmisji, chyba że do błędów lub opóźnień w transmisji doszło z winy Usługodawcy.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkody pozostającej w związku ze świadczeniem usług płatniczych przez zewnętrznych dostawców usług płatniczych.
- Użytkownik zobowiązuje się pokryć wszelkie szkody powstałe w wyniku niezgodnego z prawem, Regulaminem lub zwyczajem działania lub zaniechania Użytkownika, zarówno zakresie strat jak i utraconych korzyści. W tym Użytkownik obowiązany jest do zwrotu wszelkich kosztów poniesionych przez Usługodawcę związanych z dochodzeniem przez niego odszkodowania.
- Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za podmioty, którym udzielił dostępu do platformy oraz danych do konta wiedząc, że jest to zabronione.
- Zamieszczanie Opinii w Serwisie
- Usługodawca umożliwia Użytkownikom/Klientom zarejestrowanym w Serwisie zamieszczanie Opinii.
- Szczegółowe zasady oraz warunki zamieszczania przez Użytkowników/Klientów zarejestrowanych w Serwisie Opinii uregulowane zostały w odrębnym dokumencie Polityka weryfikacji Opinii.
XVI. Zmiana Regulaminu
- Zmiana regulaminu może nastąpić z ważnych przyczyn, do których należą:
- konieczność dostosowania postanowień Regulaminu do przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na świadczenie usług i prowadzenie sprzedaży przez stronę internetową;
- zmiana warunków technicznych świadczenia usług drogą elektroniczną przez Serwis;
- wprowadzenie nowych usług, rozbudowa lub zmiana funkcjonalności Serwisu;
- zmiana warunków lub procesu zawierania umowy sprzedaży przez Serwis;
- poprawa obsługi Klientów oraz przeciwdziałanie nadużyciom;
- zmiana danych Serwisu, w szczególności nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków i danych zamieszczonych w regulaminie;
- potrzeba usunięcia z treści regulaminu błędów, omyłek pisarskich lub niejasności.
- Zmieniony Regulamin zostanie udostępniony na stronie Serwisu w zakładce „Regulamin” i jest dostępny w wersji elektronicznej i do nieodpłatnego pobrania w formacie PDF.
- O zmianie regulaminu Usługodawca poinformuje poprzez komunikat na stronie Serwisu.
- Zmiany dotyczące nowych Towarów lub zmiany wprowadzone z przyczyn prawnych będą obowiązywać od daty ich ogłoszenia.
- Termin wejścia w życie zmienionego Regulaminu wynosi co najmniej siedem dni od daty przesłania Klientowi powiadomienia o zmianie regulaminu.
- Zmiana Regulaminu nie ma wpływu na zamówienia złożone przed zmianą Regulaminu.
- W przypadku wystąpienia problemów technicznych związanych m.in. z obsługą konta, Klient zobowiązany jest do kontaktu z Usługodawcą poprzez adres e-mail: klinikaestetica@gmail.com
XVII. Obowiązki oraz procedury wynikające z ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r., w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych), dalej jako DSA
- Celem wprowadzenia powyższego rozporządzenia jest przyczynienie się do właściwego funkcjonowania rynku wewnętrznego usług pośrednich poprzez ustanowienie zharmonizowanych przepisów dotyczących bezpiecznego, przewidywalnego i budzącego zaufanie środowiska internetowego, które ułatwia innowacje i w którym skutecznie chronione są prawa podstawowe, w tym zasada ochrony konsumentów świadczenia usług pośrednich na rynku wewnętrznym.
- DSA ma zastosowanie do usług pośrednich, które są oferowane odbiorcom usługi, którzy mają siedzibę lub znajdują się w Unii, niezależnie od miejsca siedziby dostawców tych usług pośrednich.
- Administrator jest dostawcą Usług pośrednich w rozumieniu DSA, oferującym usługi:
- zwykłego przekazu,
- hostingu;
- “cachingu”.
- Administrator wyznacza następujący pojedynczy punkt kontaktowy, który umożliwi mu bezpośrednią komunikację – drogą elektroniczną – z organami państw członkowskich, Komisją i Radą Usług Cyfrowych, za pośrednictwem adresu e-mail: …………………. lub telefonicznie na numer telefonu +48 …………….. Komunikacja za pomocą tego punktu może odbyć się w języku polskim/angielskim.
- Administrator wyznacza następujący pojedynczy punkt kontaktowy umożliwiający Odbiorcom usługi bezpośrednią komunikację – drogą elektroniczną – z Administratorem za pośrednictwem adresu e-mail: klinikaestetica@gmail.com lub telefonicznie na numer telefonu: +48 512562489 Komunikacja może odbyć się w języku polskim.
- Nielegalne Treści i niezgodne z warunkami korzystania z usług Administratora:
- zgłaszanie Nielegalnych Treści, procedura odwoławcza oraz Moderacja Treści Zakazane jest w szczególności zamieszczanie przez Użytkownika w ramach Serwisu, Mediów Społecznościowych, których właścicielem jest Administrator Treści:
- nielegalnych lub niezgodnych z niniejszym Regulaminem,
- treści, które zawierają spam, hejt czy też wulgaryzmy,
- treści, które są sprzeczne z dobrymi obyczajami, w szczególności zawierające treści obraźliwe, naruszające uczucia religijne, dobra osobiste osób trzecich, lub takie, które wskazują na brak szacunku zgodnie z zasadami współżycia społecznego;
- Treści rasistowskich, propagujących przemoc, wulgarnych, zawierające treści pornograficzne, dyskryminacyjne, faszystowskie, nieodpowiednie dla Użytkowników małoletnich, o podtekście seksualnym;
- treści, które naruszają prawa osób trzecich, w tym w szczególności prawa autorskie, prawa własności intelektualne, zmierzające do ujawnienia informacji poufnych czy też tajemnicy przedsiębiorstwa;
- treści, które zawierają odnośniki do innych stron internetowych, konkurencyjnych, sklepów, na które Administrator nie wyraził zgody, w szczególności dotyczy to np. zbiórek, odnośników reklamowych, marketingowych, lub innych o charakterze handlowym;
- treści, które kierowane są do Użytkowników celem reklamy innych serwisów, platform, mediów społecznościowych itp.;
- treści, które są niezwiązane z danym Towarem/ Usługą oferowaną przez Administratora, lub niezwiązanych z tematyką, jaka poruszana jest w Serwisie, Mediach Społecznościowych Administratora;
- treści, które zawierają dane osobowe, kontaktowe.
- W przypadku powyższych naruszeń Administrator ustala następującą procedurę zgłaszania Nielegalnych Treści.
- Użytkownik, który uzna, że dana Treść jest Nielegalną Treścią albo Treścią, która narusza niniejszy Regulamin, ma możliwość zgłoszenia takiej Treści Administratorowi za pomocą adresu e-mail, wskazanego w Regulaminie, wraz ze wskazaniem miejsca, w którym Administrator będzie mógł zapoznać się z treścią tego naruszenia, w tym danymi kontaktowymi Użytkownika oraz innych osób trzecich, jeżeli są w to zaangażowane.
- Użytkownik może, ale nie musi skorzystać z dedykowanego formularza zgłaszania Nielegalnych Treści, który stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
- Jeżeli Użytkownik nie poda swoich danych kontaktowych, Administrator nie będzie miał możliwości skontaktowania się z Użytkownikiem celem poinformowania go o otrzymaniu zgłoszenia oraz rezultatu jego rozpatrzenia.
- Administrator po otrzymaniu zgłoszenia, niezwłocznie poinformuje Użytkownika o otrzymaniu zgłoszenia o danej Treści.
- Administrator zobowiązany jest do podjęcia decyzji w ramach zgłoszenia w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia przyjęcie danego zgłoszenia, w sposób obiektywny, z zachowaniem należytej staranności. Administrator informuje, że w ramach rozpatrywania i podejmowania decyzji nie korzysta z zautomatyzowanych środków.
- W przypadku zakończeniu procedury i podjęciu decyzji w danej sprawie, Administrator poinformuje zainteresowanego Użytkownika bez zbędnej zwłoki o jej treści i uzasadnieniu swoich twierdzeń.
- W związku z wystąpieniem Nielegalnych Treści, lub Treści które będą niezgodne z niniejszym Regulaminem, Administrator może:
- dokonać ich usunięcia;
- ograniczyć ich widoczność;
- zablokować dostęp do tych Treści;
- zdepozycjonować je lub pozostawić w Serwisie.
Uprawniony jest również do zawieszenia, zakończenia lub ograniczenia płatności pieniężnych dokonywanych przez Użytkownika w całości lub w części, zawiesić lub zamknąć konto danego Użytkownika w swoim Serwisie. W takim przypadku zobowiązany jest do poinformowaniu Użytkownika o swojej decyzji i przedstawieniu jej uzasadnienia.
- Użytkownik, który otrzyma decyzję Administratora uprawniony jest do odwołania w terminie 14 dni od odebrania decyzji, dołączając jednocześnie jej uzasadnienie.
- Odwołanie zostanie rozpatrzone przez Administratora w terminie 14 dni od dnia jego odebrania wraz z przekazaniem decyzji oraz jej uzasadnienia.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za Treści Użytkownika, w szczególności za Treści Nielegalne, które są pozostawione przez Użytkownika w ramach Serwisu, jeżeli są one sprzeczne z niniejszym Regulaminem albo powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Administrator zachowuje należytą staranność w postępowaniu z takim Treściami w sposób zgodny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym m.in. nie dokonuje modyfikowania Treści w sposób, który wpłynie na integralność ich przekazywania, nie ułatwia zamieszczania Treści Nielegalnych, a także niezwłocznie podejmuje wszelkie działania mające na celu ich usunięcie lub uniemożliwienie dostępu do nich z zachowaniem poszanowania do praw podstawowych, w tym prawa do wolności wypowiedzi oraz informacji, a jego działania podejmowane są w dobrej wierze.
- W ramach Serwisu nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym decyzji związanych z odwołaniami Użytkownika.
- Administrator w każdym przypadku gdy poweźmie jakiekolwiek informacje, które dadzą podstawę do podejrzenia, że popełnione zostało przestępstwo lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, poinformuje o tym niezwłocznie odpowiednie organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego. Zobowiązuje się również do przekazania wszelkich dostępnych mu informacji na ten temat.
- Administrator przekazuje koordynatorowi ds. usług cyfrowych właściwemu dla miejsca siedziby i Komisji – na ich wniosek i bez zbędnej zwłoki – informacje na temat średniej liczby aktywnych miesięcznie odbiorców usługi w Unii, obliczonej jako średnia liczba w okresie poprzednich sześciu miesięcy, zaktualizowane na moment złożenia takiego wniosku. Jednocześnie, Koordynator ds. usług cyfrowych lub Komisja mogą zażądać, aby Administrator przekazał dodatkowe informacje dotyczące obliczenia, w tym wyjaśnienia i uzasadnienie odnośnie do wykorzystanych danych. Informacje te nie mogą zawierać danych osobowych.
- Użytkownik w każdym momencie może zakończyć korzystania z usług Administratora. W tym celu może użyć dostępnych form zakończenia korzystania z usług, w szczególności np. kliknięcie dedykowanego przycisku do usunięcia konta, zakończenie obserwowania Mediów Społecznościowych, usunięcie zamieszczonych przez Użytkownika Treści. Powyższe postanowienia nie uchybiają uprawnieniom i obowiązkom Administratora związanymi z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, dalszego przechowywania danych, w tym danych osobowych, w celach wskazanych w Polityce Prywatności, a także wynikających z RODO lub innych ustaw.
XVIII. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 ze zm.), ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2020 r. poz. 287 ze zm.) i ustawy z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344).
- Ewentualne spory pomiędzy Klientem a Usługodawcą zostaną poddane rozstrzygnięciu sądu właściwego zgodnie z ustawą z 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U. z 2020 r. poz. 1575 ze zm.).
- Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności:
- zwrócić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich (wnioskodawca może wnosić o umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony lub przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu) do wojewódzkiego inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę, na mocy art. 36 ustawy z 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1706);
- zwrócić się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu o prawa majątkowe wynikłego z umowy do stałego polubownego sądu konsumenckiego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej, o którym mowa w art. 37 ustawy z 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej.
- Informacje na temat zasad i procedur tych postępowań są dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej pod adresem e-mail https://www.krakow.wiih.gov.pl
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Konsument może zwrócić się o rozstrzygnięcie sporu konsumenckiego drogą elektroniczną za pomocą unijnej platformy internetowej (online dispute resolution, platforma ODR) dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
- Do korzystania z Usług zgodnie z niniejszym Regulaminem zastosowanie ma prawo polskie.
- Regulamin obowiązuje od dnia 27.01.2025 r.
Załączniki:
- Formularz odstąpienia od umowy
- Wzór formularza zgłoszenia treści nielegalnych lub niezgodnych z warunkami korzystania z Usług (Regulaminem).